Tuesday, November 9, 2010

LeMau...

salam,

tiu2~..lgu tema hari nih adalh dr THRIVING IVORY..brtajuk TWILIGHT..ni x de kna mengena ngan citer twilight yg cheesy tuh (i'm a semi-anti-fan)..ngiahahaha~..(^_^)..taubat lps tgk yg 1st movie..ingatkn action movie rupanye cheesy movie..abes tgk je rasa haus n mcm nak jerit 1 hall tuh ..dsebabkn trlalu bengang dan marah aku brtukatr mnjadi ELMO (nak kenakn ngan watak MARAH tuh )..ha3..sambil menangis dlm hati..apakah citer ini?!..pitammm!!..(>__<")..

maka dgn ini abesla exam paper math..rasa mcm nak vomit jwb peksa..apakah??..maybe sbb tdo lmbt mlm td..4 a.m..hehe..study konon padahl tgk tv (the great migration)..spesel edition dr national geo~..ckup kagum..teruja..ternganga..coz picture2 dia yg mmg fantastic (thumbs up!!).. diselang-seli pulak dgn slow motion especially part 'super monarch butterfly'..fuiyoooo!!..rasa mcm tgk 3D ( tv kotak + cermin mata biasa = 3D )..pulak dia punyer pencerita dia citer dgn penuh feel (using deep voice..hehe)~..rasa mcm nak melebarkn sayap mcm rama2 tu jugak dgn pkai bju kaftan (bju kelawar)..flap2!!..apa kejadahnya nih...
(-__-")..hahaha

monarch butterfly~

nmpaknya dh trsasar dr apa yg nak dceritakan...(^__^")..
setiap manusia ada kelemahan n kekurangan..begitu juga aku..org kata x baik citer psl kekurangan org len..di kira mengumpat tuh..tp aku ni nak citer psl diri sndri..klu korg citer kat org len korg la yg dosa..ngiahahaha~

slh satunya..menuggu giliran..
menuggu giliran kat bank or pejbat pos especially yg ada kluar nombor LED merah blink2!!..aku plg lemah btol...dtmbah dgn suara pompuan misteri yg slalu sebut nombor tuh..makin dh dekat nombor giliran makin brpeluh , makin lutut ketaq, adrenalin rush..masa ni lah muka paling buruk aku tunjuk..(peluh2, kaki goyang2, pastu sengih je..mcm org thn sakit perut!!)..ha3..pastu mula la nak tegur2 org kat sebelah..konon mesra~..apa kejadahnye...( x___x")..

slh keduanya..hehe..bila nak byr kat kaunter..
part ni mesti kakni yg paling suke..suke kutuk...ciss!!..x tau la apa penyakit nih..aku mesti dh hulur duit sblom org tuh mintak (dgn gaya tgn d luruskn 180 darjah kehadapn)..ala gaya mcm budk drjah 1 g bli nasik lemak kat kantin tu..tgn dh hulur duit dlu~..yg lg sadisnyer kat otak dh kira braper nak byr (siap kira ngan tax skali)..ngiahahaha!!..so skarg dh tau trick camna nak ilangkn ke-darjah satu-an aku tuh..klu nak pay kat kaunter tggu dia sebut price dlu pastu bru kluarkn duit..ngeeee~..(^__^")..x pon swuh org len je yg byr!!

slh ketiganya..mabuk laut~...tiu2!!
aku mmg suka mndi kat laut ngan air terjun..boleh brjam-jam kat dlm tuh smpai kecut n smpai tahap sakit telinga (klu kluar tuh mcm kucing basah)..sbb trlalu sejuk~..tp klu naik bot je trus.."selamat tggal dunia.."jwbnyer ospital la..smpai umur 22 pon naik feri maseh bwk xtra plastik dlm beg..x pon halia, vicks, minyak cap kapak, asam..
dsebabkn dunia perubatan dh maju..abg daus bekalkn aku ngan ubat x mabuk..mkn sebiji trus tumbang (nisbahnya bleh menumbangkn seekor gajah mini)...n yg paling risau klu aku naik bot nih ialh..mummy n kakni..seronot jugak jd org lemau nih..dpt layanan 1st class..ahaks~

slh keempatnya..tdo..
mula2 aku nak mintak maap kat saper2 yg penah aku marah..sbb kejut aku masa tdo..
x brniat pon nak marah..habit ni mula2 muncul masa blajar kat asrama dlu..biasa la budk2 asrama ni tdo lmbt..study2!!..klu mlm dh lmbt tdo siang mesti la kna topup balik..so masa nih la waktu2 paling crucial utk aku charge balik battery..n kwn2 aku pon tau klu aku tgh tdo jgn ada saper2 brani kejut (klu x nak aku brtukar jd ELMO)..(-__-")..sama la jugak ngan siblings aku..diorg paling mls klu nak kejut aku tdo sbb sure kna marah d tmbah dgn TENUNGAN MAUT~..ching2!!..padahal kdg2 x sedar pon aku mrh..my mummy pon dh tau klu anak dia nih tdo..maksudnya 'NO DISTURB'..
kecuali klu papa yg kejut..walopn tgh enak dibuai mimpi..aura tapak kaki papa menuju ke bilik boleh mengejutkn ktorg dr tdo!!..tp tu dlu~..skarg dah pndai sket..dia lalu kat dpn bilik je ktorg trus duduk konon dh bgun..dia lepas je..trus TUMBANG balik!!!..haha..ingat dlu smpai tahap tdo kat bwh katil..sbb asyik trkejut je dia lalu..hahahahaha~

papaku yg ensem...(^__^)..

sekian~

1 comment:

  1. hahahahhaha tak tahan la gelak baca entry ni.. hilang sakit kepala. hahaha

    ReplyDelete